نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

گردهمایی بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی| به یاد علی اصغر، همدرد با رباب + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۵۲۲۰
  • ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
گردهمایی بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی| به یاد علی اصغر، همدرد با رباب + فیلم
صبح امروز هم زمان در سراسر کشور، در اولین جمعه محرم، شیرخوارگان حسینی به یاد مظلومیت شهید شش ماهه دشت کربلا، همنوا و همدرد با رباب، نوای «یا علی اصغر (ع)» سر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، صدای گریه‌های مادران در رثای علی‌اصغر، شیرخواره کربلا به گوش میرسد، حرم مطهر رضوی مملو از حضور کودکان و شیرخوارگانی است که با سربند‌های «یا علی‌اصغر» و «یا حسین (ع)» به یاد مظلومیت شهید شش ماهه دشت کربلا هم درد با رباب، نوای" یاعلی اصغر "سر میدهند.

در گوشه‌ای، لباس مشکی، سربند مزین به نام علی‌اصغر (ع) و روسری سبز توزیع می‌کنند و مادران برای پوشاندن لباس عزا بر فرزندانشان تلاش می‌کنند، امروز در اینجا، در این صحن و سرای رضوی، همه‌جا عطر شهادت و مظلومیت، میدهد.

مادری که کنارم ایستاده و نازدانه خود را روی دست بالاگرفته با عجزوناله از حضرت رباب (س) می‌خواهد که به‌حق آبروی فرزندش او را شفا دهد، مگر می‌شود که حضرت رباب (س)، حضرت علی‌اصغر (ع) و آقا امام حسین (ع) این گریه‌ها را ببینند و کاری نکنند… محال است.

مریم حسینی بانوی مشهدی که با دختر دو ماهه خود در این مراسم حضور دارد با چشمانی اشکبار میگوید: دیدن داغ فرزند بسیار سخت و طاقت فرساست و تنها یک مادر می‌تواند حال یک مادر داغدیده را درک کند.

وی با بیان اینکه یک مادر از زمانی فرزند خود را در آغوش می‌گیرد تمام فکر و ذکرش تأمین نیاز کودکش است، ادامه میدهد: اینکه مادری ببیند کودکش گرسنه است و او حتی یک قطره شیر برای رفع گرسنگی او ندارد برای آن مادر بسیار دردناک است.

این بانوی مشهدی با اشاره به اینکه امروز من با داشتن یک کودک دوماهه که درک درستی از نبود غذا و گرسنگی ندارد حال حضرت رباب را می‌فهمم، میگوید: اینکه می‌دانی فرزندت گرسنه است و تو نمی‌توانی کاری برای رفع گرسنگی و آرام شدن گریه آن انجام دهی سخت‌ترین کار برای یک مادر است.

اینجا صحبت از دست‌های کوچکی است که قرار است گره‌های بزرگی را باز کنند، اینجا بچه‌ها شفاعت بزرگ‌تر‌ها را می‌کنند و مادران، فرزندان خود را واسطه کرده‌اند تا حضرت رباب (س) نیم‌نگاهی به آنان بیندازد.

حالا وقت آن رسیده که نذرنامه خوانده شود؛ همه باهم یک‌صدا می‌خوانند: یا صاحب‌الزمان ادرکنی. یا صاحب‌الزمان فرزندم را نذر و راهی قیام تو می‌کنم. یا حسین ادرکنی.

عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسمات مذهبی کهن در ایران است، این آئین در هفت کشور اسلامی در دهه اول ماه محرم برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل رضیع (شیرخوار) ایشان حضرت علی اصغر (ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->